2014-01-11

5 songs: Kevin Ayers

Här kommer årets första artist på 5 songs 2014. Jag vill härmed presentera Kevin Ayers. En mycket duktig sångare. Kevin Ayers föddes den 16 augusti 1944 och dog den 18 februari 2013. Hans musikstil är lite olika. Ibland är det svängiga låtar som han spelar och ibland kan det vara lite balladinfluerade låtar som han spelar. Nu kan jag inte så mycket om honom som jag kan om andra artister. Därför fick han starta årets röstning 5 songs också. Kevin Ayers grundade Soft Machine  och han var då med i musikgruppen. Kevin Ayers bodde i Montolieu i Frankrike under sin sista tid i livet.
Kevin Ayers (1944 - 2013) 

5 kommentarer:

  1. Vad kul att du tar med en sådan bra kille som Kevin Ayers! Jag skrev ju lite om honom på min blogg också.

    SvaraRadera
  2. Jag röstade på May I. Det finns en skiva som heter June 1 1974 med Kevin Ayers som
    jag tycker mycket om.

    SvaraRadera
  3. Jag röstade på May I. Jättefin sång.

    SvaraRadera
  4. Hej Ingemar S! Det var roligt att du hittade min blogg. Detta tackar jag så mycket för. Rösta gärna fler gånger. Ayers kommer nog upp som röstningsalternativ fler gånger. Det är jättekul att folk röstar.

    SvaraRadera
  5. Jag röstade också på May I.

    SvaraRadera